3 היסודות של סיפור מעניין
"התכנים שאני מציגה ביומיום הם טכניים ומשעממים אז קשה לי ליצור עניין בקהל…"
זה לא נכון.
בכל סוג של תוכן יש פוטנציאל ליצירת עניין.
למעשה, יש 3 מרכיבים שקיימים בכל סיפור טוב:
- העובדות (או: מה שקרה) מה שקרה, הפעולות. זה השלד והבסיס לסיפור. אי-אפשר בלעדיו.
לדוגמה: "המכירות של המוצר החדש ירדו ב 40%".
- חוויה חושית כאן נכנסים צבעים, מראות, ריחות, טעמים, צלילים שהיו נוכחים בזמן הסיפור. החוויה החושית מאפשרת לקהל לנו להרגיש את הסיפור ולא רק לחשוב עליו.
לדוגמא: "המכירות של המוצר החדש ירדו ב 10% זאת אומרת שאם קודם המדף בסופר היה מפוצץ במוצר שלנו, היום נכנסים לחנות ורואים רק אריזות בודדות שלנו, ולצידן הרבה מהצבע הירוק של המתחרים".
- רגשות כיום כבר ברור לכולן שהחלטות מתקבלות על בסיס רגש, לא הגיון. תמיד נשאף לגעת רגשית בקהל שלנו, לכן טוב לכלול בסיפור היבטים רגשיים תוך כדי העלילה.
לדוגמא: "הופתענו מהצניחה הדרסטית במכירות. ציפינו לנתון אחר לגמרי בעקבות המאמץ שהושקע כאן, והתאכזבנו מהתוצאות".
כשאני עובדת עם מרצים ומנהלים על 3 מרכיבי התוכן, חלקם מגלים שיש להם נטייה להתמקד רק בעובדות (מה שמוביל לשיעמום וטכניות).
יש שעושים זאת כי הם חוששים להעמיס בפרטים 'לא חשובים' ולאבד את הקהל.
וכאן חשוב לי לומר – סיפור עם פחות מדי פרטים הוא משעמם בדיוק כמו סיפור עם יותר מדי פרטים – פשוט כי אין בו שום דבר שמחבר את הקהל אליו!
אז נכון, החוויה החושית/רגשות מוסיפים מלל ומאריכים את הסיפור. אבל בלעדיהם הסיפור שלכם הוא כמו ארוחה בלי מלח.
חשוב לתבל כל סיפור בחושים ורגש. אם משתמשים בהם במידה, הם נותנים טעם וגורמים לקהל לרצות עוד ולהישאר מעורבים ומלאי עניין.
>>להאזנה לפודקאסט על יצירת תוכן מעניין ושקל לקהל להתחבר אליו לחצו כאן