אחת ולתמיד: איך לדבר מול קהל?

כמנהלים בכירים וגם ככאלו הממלאים תפקידי ג'וניור התחלתיים, אתם נדרשים להפגין יכולות של דיבור מול קהל.
דיבור מול קהל פוגש אותנו בשלל סיטואציות: החל מריאיון עבודה שבו נדרשים להפגין בטחון עצמי מול אנשים זרים ושיפוטיים, ועד העברת הדרכה למאות עמיתים שעובדים אתכם באותו הארגון. לא משנה מה היה עד היום, אלא מה קורה מעכשיו: תוכלו גם אתם לשפר את יכולת הדיבור שלכם מול הקהל. כי דיבור מול קהל איננו כישרון מולד של מעטים, אלא יכולת שאפשר לרכוש ולפתח.

אחד הפקטורים להצלחה עם דיבור מול קהל הוא התחושה האישית:

  • עד כמה נוח לכם להישיר מבט אל הקהל וליצור איתו קשר אמיתי
  • עד כמה אתם שבעי רצון מהתוכן שהעברתם לקהל
  • עד כמה הקהל שלכם שיתף אתכם פעולה

אחת ולתמיד: איך לדבר מול קהל 

"האם באמת אפשר ללמוד לדבר מול קהל?"

התשובה חיובית! עבור אנשים שהתמודדו שנים עם פחד במה וקהל, מדובר בבשורה של ממש. היכולת לדבר מול קהל היא יכולת נרכשת, ממש כמו שריר שאפשר לחזק. מטבע הדברים, ישנם אנשים שמראש מגיעים עם נתוני פתיחה טובים יותר, אך היכולת לדבר מול קהל איננה שמורה אך ורק להם. בקורס העומק שלנו אנחנו רואים בכל פעם מחדש איך אנשים משנים הרגלים ומרשים לעצמם להיות במיטבם גם מול קהל. איך אנחנו עושים זאת?

  • למידה במרחב המעניק חופש להתנסות ולטעות, בלי חשש מכשלון ושיפוטיות
  • תרגום הרגשות והמחשבות שרוצים להעביר – למילים ולפעולות
  • שדרוג היכולת של הגוף להיות כלי לביטוי, גם ללא מילים
  • יצירת סינכרון בין המילים לבין הגוף
  • גמישות: דברים לא עובדים בזמן אמת? משחררים ועוברים הלאה
  • צמצום בקורת עצמית מסרסת. מיקוד המחשבה על "מה הקהל צריך ממני", ולא על "איך אני משתקף בעיני הקהל"

חשיבותה של יכולת האלתור בדיבור מול קהל

אפשר לדמות את ההרצאה, הסדנה או הישיבה שבה אתם דוברים להנחיה בשידור חי: לא משנה כמה אתם מגיעים מוכנים, הכל יכול לקרות ואתם צריכים להיות ערוכים לכל אירוע אפשרי. עליכם להסתגל בזמן אמת לסביבה הדינאמית המאפיינת מפגשים אנושיים. לכן, אחד "השרירים" שחשוב ביותר לפתח כשמדברים על דיבור מול קהל, הוא שריר האלתור. תרחישים אפשריים שאולי תפגשו במציאות :

  • ציפיתם לקהל של 20 איש, אך הגיעו לבסוף 50 איש
  • מופנית אליכם שאלה שאינכם יודעים להשיב עליה
  • כשל טכני שלא מאפשר לכם לעבוד בצמוד למצגת ועוד…

גם אתם רוצים ללמוד איך מדברים מול קהל? אנו משנים את הרגלי הביטוי שלכם בקורס חוויתי הנשען על שלושה שלבים: נוכחות טבעית, storytelling ו -bodytelling ואלתור. לפרטים נוספים, פנו אלינו!